Waarom Marktonderzoek?

Marktonderzoek laten uitvoeren door een onafhankelijk marktonderzoeksbureau heeft zijn voordelen. Niet alleen wordt dit dan professioneel gedaan, maar de respondenten geven in de meeste gevallen ook een eerlijker antwoord. En een extern rapport verhoogt uw credibiliteit binnen de onderneming.

Marktonderzoek doe je om verschillende redenen. Ziehier de meest voorkomende marktonderzoeken die bedrijven uitvoeren.

Imago-onderzoek & merkbekendheid

Door middel van een imago-onderzoek kom je te weten of je doelgroep je merk of bedrijf kent. En indien dat zo is, wat uw bedrijf of merk bij hen oproept. Met de resultaten van dit onderzoek kan je dan gaan bepalen of je wel voldoende en/of over de juiste elementen communiceert. Indien je dit onderzoek 2 x per jaar laat uitvoeren, kan je de evolutie van jouw imago & merkbekendheid monitoren.

Dit type van onderzoek doe je het best via een kwantitatief online of panelonderzoek. Klik hier en ontdek onze Packs.

 

Tevredenheidsonderzoek

Met dit onderzoek meet je de tevredenheid van je klanten of medewerkers. Zo weet je of je goed bezig bent of dat er iets moet worden bijgestuurd. Want een tevreden klant leidt tot klantentrouw en tevreden medewerkers eveneens. Noodzakelijk voor het uitbouwen van een succesvolle business.

Dit type van onderzoek doe je het best via een kwantitatief online onderzoek. Klik hier en ontdek onze Packs.

 

Promotie- of communicatieonderzoek

Welke communicatieactie en welke promotie werkt voor welke doelgroep. Het is niet altijd evident, want je doelgroep hanteert niet altijd dezelfde logica als jijzelf. Test daarom je communicatieacties en promoties op voorhand uit. Dat bespaart je veel tijd, moeite en geld, want communicatie kost veel geld en het zou zonde zijn dat je promo of folder niet aanslaat of verkeerd begrepen wordt.

Dit type van onderzoek doe je het best via een kwantitatief Panelonderzoek. Klik hier en ontdek onze Packs.

 

Product-, diensten- of conceptonderzoek

Lanceer je een nieuw product of dienst, dan is het de moeite waard om te weten wat je doelgroep ervan vindt. Heeft het product de juiste verpakking, de juiste kleur en wat zijn ze bereid ervoor te betalen? Is de dienst die je aanbiedt geloofwaardig en wat zijn de belangrijke kenmerken die je niet uit het oog mag verliezen? Wat maakt het dat ze naar jou zullen komen in plaats van naar een concurrent te gaan? Je komt het allemaal te weten met een marktonderzoek.

Dit type van onderzoek doe je het best via een kwalitatief ronde tafel onderzoek, waar je mensen samenbrengt met een moderator om zo veel mogelijk te weten te komen over je product of dienst. Klik hier en ontdek onze Packs.

 

Event onderzoek

Tijdens opendeurdagen, klantenevenementen of gesponsorde events worden bezoekers bevraagd over hun bezoek, de sponsors, wat beter kan, etc.

Dit type van onderzoek doe je het best via een kwantitatief veldonderzoek ter plaatse, waar je mensen uitnodigt om op de computer een vragenlijst in te vullen. Klik hier en ontdek onze Packs.

 

Website onderzoek

Je eigen communicatie/verkoopskanaal kan je maar beter onderzoeken. Hiervoor bestaan tools zoals Google Analytics. Maar dat zegt niet alles. Om die cijfers beter te begrijpen doe je bij voorkeur een diepteonderzoek. Zo weet je wat je kan verbeteren, wat niet duidelijk is, waarom ze slechts enkele seconden op je pagina blijven, waarom ze jouw contactformulier niet invullen etc.

Dit type van onderzoek doe je het best via een kwantitatief onlineonderzoek of een kwalitatief ronde tafel gesprek. Klik hier en ontdek onze Packs.

 

Contact

People's Vision
Bisschoppenhoflaan 98-100
2100 Antwerpen-Deurne

+32 497 593 260

© 2015 Alle rechten voorbehouden.

Maak een gratis websiteWebnode